התחבורה הציבורית בישראל

נוסעים בתחבורה הציבורית ומבולבלים לנוכח הכרטיסים השונים? חופשי חודשי, חופשי יומי, ערך צבור ועוד – אנו נדאג לעדכן אתכם בכל המושגים האלו באמצעות מידע ומדריכים מקצועיים שבהם תוכלו לקבל את כל המידע על התחבורה הציבורית בארץ.

התחבורה הציבורית בישראל נמצאת בפיתוח מתמיד ומשתנה בהתאם לאילוצים והתאמת הנסיעה לאופי הנסיעה בה וכמות הנוסעים הממוצעת, ומי שלא נוסע בה באופן קבוע מתקשה לעקוב אחר השינויים הרבים.

מטרתה של התחבורה הציבורית להיות שימושית, יעילה ונגישה לכל משתמשיה. ולכן אמצעי התחבורה בארץ משתנים ומאפשרים נסיעה במגוון סוגים: אוטובוס, רכבת, מונית שירות, מטרונית ובקרוב רכבת קלה.

מתאר הנסיעה בתחבורה הציבורית עומד להשתנות בשנים הקרובות עם בניית הקווים של הרכבת הקלה בגוש דן ולכן ייתכן שתיתקלו בקשיים או בשינויים במסלולי הקווים בהתאם לפיתוח המאומץ של הרכבת הקלה.

רפורמה תחבורה ציבורית – בשנת 2016 הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שינתה לחלוטין את הסדרי התשלום ומאז ניתן לשלם בכלל אמצעי התחבורה בארץ באמצעות כרטיס הרב קו.

רב קו: המעבר מכרטיסי נייר לכרטיס רב קו והנפקת כרטיסי הרב קו החלה ב-2008 וכיום מחוייב ציבור נוסעי התחבורה הציבורית בתשלום ברב קו ברוב אמצעי התחבורה הפועלים בארץ. למידע נוסף על טעינה ורכישה של כרטיס רב קו 

הפחתת תעריפי נסיעה: החל מה-1 לפברואר 2021 חלה הפחתה של 2.15% בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית. מחירם של חוזי נסיעה יומיים, שבועיים וחודשיים, וכן תעריפי נסיעה בודדת אותם מתקפים בערך צבור יעודכנו בהתאם.

מעתה מחירים מעוגלים לחצי השקל הקרוב. כך למשל חופשי יומי שמחירו היה 13.5₪ יעלה כעת 13.0₪, ונסיעה בודדת שמחירה היה 5.90₪ תעלה 6.00₪.

אזרחים ותיקים: בהתאם למשרד התחבורה, גיל הזכאות לקבלת אזרח ותיק המקנה הנחה של 50% בתחבורה ציבורית, יתחיל בגילאים האלו:

  • גברים החל מגיל 67
  • נשים החל מגיל 62