מידע לנוסע בתחבורה הציבורית
בכל מקום ויותר מתמיד משתלם לנסוע בתחבורה הציבורית

זמני נסיעות

איך לדעת מה קורה עם האוטובוס שלנו?

מי מאיתנו שנסע בעבר במסגרת התחבורה הציבורית, בוודאי ראה ושם לב – שכדי לדעת מתי אוטובוס מגיע, יש באמת כמה אפשרויות:

  • להיות רואה נסתרות, ולדעת מתי דברים יתרחשו כדרך האינטואיציה, ולמעשה זוהי דרך נהדרת להפוך להיות מיסטיקן וקורא בתורת הנסתר

  • לשאול אנשים אם קו כזה וכזה כבר עבר, ואם הם מחכים לו גם כן

  • לבדוק בלוח זמנים בעיתון, או מאלו המודפסים על גבי התחנה, או בקרבת מקום

  • לבדוק בלוח זמנים באתר, בטלפון או באפליקציה

על כן, אנחנו יכולים ללכת על הכיוון האנלוגי – ולבדוק בלוחות זמנים מודפסים, או על הכיוון האינטואיטיבי – לבדוק מה האינטואיציה שלנו אומרת – כמו גם בדיגיטלי: לראות מה דוחות המעקב, באתר ובאפליקציה – מספרים.

לוחות זמנים מודפסים?

הכיוון האנלוגי, יכול להיות נהדר – אם כי, הוא כמובן לא מתעדכן מרגע לרגע. כך שאם יש עיכוב, אנחנו לא יודעים מה קורה, מתוך הדף שהטקסט בו נשאר קבוע. ואם חווינו כמה וכמה פעמים – שהאוטובוס לא מציית לכתוב בדף, אולי נפסיק להיוועץ בו. ובמקום, נתחיל לשאול אנשים אחרים, מה הם חושבים שקורה עם הקו, או אם הם ראו שהוא כבר חלף – וזה יכול לעבוד, אם יש אנשים בתחנה, ואם במקרה הם יודעים איך לעזור.

וגם אינטואיציה יכולה להיות פתרון נהדר, אלא שאם יש לנו חששות ומתח, לא בהכרח נדע לגשת אליה באופן צלול, אלא אם כן אנחנו מאוד יודעים כיצד לעשות זאת. ומבחינה דיגיטלית: יש לנו כמובן אפשרות, לראות איזה קו מגיע מתי, ואם יש עיכובים – הדבר מתחוור לנו, שכן או שתהא על כך הודעה, או סימון באתר/באפליקציה/במענה אנושי בטלפון, או שפשוט נשים לב שזמן ההגעה הצפוי עבור האוטובוס – לא מתקדם ולא מתקצר.

לבקש מענה אנושי, או להסתכל באתר ובאפליקציה

כך שאנחנו יכולים לדעת מה קורה עם הקו, וזה יכול להעניק לנו בהירות מסוימת. אנחנו לא צריכים לשאול אנשים אחרים, להיוועץ בדף, או לתרגל את האינטואיציה שלנו בזמן אמת (על אף שזה יכול להיות מבדר ומעניין).

יש כל מיני דרכים לקבל את מידע בזמן אמת לגבי התקדמות הקו שלנו. אנחנו יכולים לחייג למוקדי השירות של החברה שאחראית להפעיל את הקו שלנו, ואנחנו יכולים להסתכל באתרים ובאפליקציות, הן של החברה שמפעילה את הקו הספציפי שאנחנו מתכוונים לעלות עליו, והן של מוקדי מידע שמאגדים את שלל וכלל הקווים הזמינים לתחבורה ציבורית במדינת ישראל.

לדוגמה, אנחנו יכולים מחד, להיכנס לאפליקציה או לאתר של חברת אגד, כדי לגלות מה קורה עם קווים מסוימים שלה (כמו גם לחייג למוקד השירות), ומאידך, ביכולתנו להפעיל אפליקציות כמו מוביט (moovit) או רילטיים (RealTime Bus), כדי לדעת מה קורה עם אוטובוסים, בשלל קווים, על פני שלל חברות תחבורה ציבורית שונות.

כך שלבסוף, אנחנו יכולים לשבת בתחנת האוטובוס, להציץ באפליקציה, לראות שהאוטובוס מגיע עוד 2 דק', או ממש כבר כאן, או אולי מתעכב זמן מה באותה נקודה (ועל כן הטיימר לא יורד בספירתו). אנחנו יכולים גם להישאר בבית, לחכות שהטיימר יגיע לנקודה מסוימת, ורק אז לצאת לתחנה.

ובאופן כללי, לדעת שיש מישהו שעוקב אחר תנועת האוטובוסים, ומספר לנו מה מתרחש איתה, והמידע יכול להקל עלינו, במסגרת קבלת ההחלטות שלנו – איפה להיות ומתי. באם המידע הזה עזר, או יש שאלות – ניתן ליצור עימנו קשר, תודה על קריאתך.